Black Friday 2022 → Gør dig klar til den store dag

Skrevet af: Redaktionen | Senest redigeret: 23.11.2022|Vi er partnerfinansieret. Sponsoreret indhold.

Forbrugertest er finansieret af vores partnere, og artiklerne anses dermed som sponsoreret indhold.

black friday

Udvælgelsen af produkter sker på baggrund af analyser og research..., men artiklen inkluderer kun produkter, der udbydes af vores kommercielle partnere. Artiklen er derfor en annonce. Læs her hvordan sponsorerede partnerskaber påvirker rækkefølgen af vores produkter. Som udgangspunkt indeholder vores artikler eksterne tests og anmeldelser frem for egne tests. Læs mere

Nu er Black Friday lige rundt om hjørnet og det betyder selvfølgelig store rabatter og favorable priser på stort set alle produkter. I hele Black Week har hele Danmark tilbuds vanvid, og nogle butikker starter endda med at holde Black November, hvor du finder store tilbud hele november måned. Du vil derfor også med sikkerhed finde det produkt du søger til den bedste pris på året.

Hos forbruger-test.dk sørger vi selvfølgelig for, at alle priser på vores artikler er up to date, så du er sikker på, at du får den billigste pris muligt. Vores hold arbejder dag og nat for, at det bliver så nemt for dig som muligt, at finde det produkt du leder efter til den laveste mulige pris.

Black Friday tal for 2021

På den store tilbudsdag i 2021 lavede de hos BlackFridayDanmark, Danmarks største Black Friday portal, en analyse af, hvordan tallene så ud. Her viste det sig at Black Friday var nogenlunde 3 gange så stor som ugens resterende dage, hvis vi kigger på omsætning. Det mundede ud i et gennemsnitligt transaktionsbeløb på lige over 1000 pr. køb.

Konverteringsrate

Dykker vi mere ned i tallene så de, at lørdag var den dag, hvor forbrugerne var mest købeklare i form af en konverteringsrate, der var tæt på 90% højere end på Black Friday.

Yderligere så var mobilen den enhed, som blev brugt mest til at researche produkter, imens PC’en var den, der blev brugt klart mest til at købe produkter. Her stod mobilen for 54% af trafikken, men havde kun en konverteringsrate på 1,28% holdt op imod PC’ens 2,29% – altså en forskel på 78%.

Mest købene byer

Black Friday 2021 var også den dag, hvor Roskilde og Brønderslev havde den helt store pengepung fremme. Begge byer handlede nemlig for over 3 gange så meget som gennemsnittet med Roskilde som den by, der brugte mest (3,12 gange så meget som gennemsnittet).

Kigger vi regionerne, så region Hovedstaden og Sjælland de to regioner, der trak gennemsnittet op. Hovedstaden handlede nemlig for hele 55% mere end gennemsnittet, godt efterfulgt af region Hovedstaden, som også handlede for 35% mere end gennemsnittet. Herfra er der langt ned til #3, som er region Nordjylland, der handlede for 6% mindre end gennemsnittet. Den mindst handlende region var Syddanmark, som ikke var imponerede over Black Friday tilbuddene. De handlede nemlig for 56% mindre end gennemsnittet.

Mest populære produktkategorier

Tager vi et kig på kategorierne, så stod elektronik og bolig for 49% af trafikken på den store dag, med henholdsvis 25% og 24%. Derefter kommer mode-kategorien med 19% af trafikken, som derfor også viste sig at være en populær kategori. På produktniveau vandt Apple, der havde både det mest og andet mest eftersøgte produkt med iPhone som vinderen stærkt efterfulgt af AirPods og Sonos.

Mænd shopper mere end kvinder

Mændene stod for godt 56% af trafikken på den sorte fredag, selv givende at kvinderne derfor udgjorde de sidste 43%. Af disse var 21% af dem 25-34 år gamle og endnu 21% 45-54. De resterende 58% fordeler sig rimelig ligeligt ud på resten af aldersgrupperne med gruppen 18-24 værende den gruppe, der handler klart mindst med kun 7,7% af de besøgende tilhørende denne gruppe.

Her fik du lidt info om Black Friday 2022 og lidt tal og statistikker fra 2021. Vi håber du er klar til tilbuddene i år – for vi har priserne klar!

black friday

forbruger-test.dk

Vores skribent og research-team

Find mere information her

Bedøm denne artikel

Klik på en stjerne for at bedømme